Betingelser og vilkår

Disse alminnelige salgsbetingelsene får anvendelse på alt salg fra nettbutikken (Medus AS orgnr. 979 728 255), så lenge ikke annet er skriftlig avtalt mellom partene før vareleveransen finner sted. Du må være 18 år for å bestille varer i vår nettbutikk. 

Betingelser og vilkår forbrukerkjøp

• Betaling
Ved kjøp av varer i butikken betales det med kort VISA eller Mastercard. Beløpet reserveres ved bestilling, og belastes først når varene er sendt fra vårt lager. Medus AS tar ikke ansvar for at penger, sjekker og lignende som sendes til oss pr. brev og lignende, kommer frem. Nettbutikken har panterett (salgspant) i de solgte varer som sikkerhet for sitt krav på kjøpesummen med tillegg av renter og omkostninger jfr. gjeldende offentlige regelverk.

• Priser
Alle produktpriser i nettbutikken er inklusive merverdiavgift. Det tas forbehold om prisendringer i forhold til de priser som er oppgitt i brosjyrer, informasjonsmateriell m.m. Særlig gjelder dette prisendringer som følge av at myndighetene endrer avgifter og skatter eller hvis innkjøpsbetingelsene våre endres vesentlig pga endrede råvarepriser, valutaendringer og lignende. Frakt beregnes etter fraktguide. Disse kostnadene kommer frem i kassen før du godkjenner bestillingen.

• Bestilling/Ordrebekreftelse
Bindende kjøpsavtale foreligger når bestillingen er bekreftet på butikkens ordreside. Alle bestillinger bekreftes via e-post.

• Levering
Bestilte varer leveres til oppgitt leveringsadresse. Vi leverer kun i Norge. Normal leveringstid er innenfor 10 dager. Etter utsendelse gjelder Posten/Brings leveringstider. 

• Reklamasjon
Etter mottakelse av varene skal kunden omgående undersøke disse. Dersom feil eller mangler oppdages, skal kjøper snarest etter varens mottakelse, reklamere skriftlig.
Enhver reklamasjon må være fremsatt senest 24 måneder fra levering. Leverandøren er uten ansvar for eventuelle mangler som det reklameres for etter utløpet av ovennevnte frist.

• Feilleverte eller bortkomne varer
Hvis en vare er feillevert, kan denne returneres uten omkostninger. I slike tilfeller må du ta kontakt med kundeservice for å avtale hvordan dette praktisk kan gjennomføres. Varer som kommer bort under forsendelsen, etterlyses gjennom Posten/Bring. Kommer disse ikke til rette, vil varen bli erstattet. Kundeservice vil være behjelpelig i slike tilfeller.

• Feilbestilling
Dersom du har bestilt feil produkt kan du returnere til oss mot ny vare. Du må i dette tilfelle betale frakten selv. Kontakt kundeservice for avtale om retur. Varen må være uåpnet. 

• Angrerett
Alle varer blir tilpasset/spesiallaget utfra dine valg, og det er derfor ikke angrerett. Det derfor viktig at man setter seg godt inn i egenskapene for prouktet, og benytter størrelsesguiden før valg av størrelse.  

• Kvalitet
Vi arbeider kontinuerlig med å holde god kvalitet på vårt varesortiment. Derfor gjennomgår hvert produkt en omfattende kvalitetsvurdering før det blir godkjent for salg gjennom nettbutikken. Skulle det vise seg at et produkt som du har kjøpt, ikke holder tilfredsstillende kvalitet til ditt bruksområde, vil vi gjerne ha en tilbakemelding om dette slik at vi eventuelt kan hjelpe deg til et bedre valg.

• Personopplysninger
Vi innhenter kun nødvendig informasjon for å kunne gjennomføre din bestilling hos oss. Personopplysninger overleveres ikke eller selges til tredjepart. Du kan til enhver tid få rettet eller slettet dine personopplysninger når de er feilaktige, mangelfulle eller unødvendige i forhold til butikkens virksomhet. Alle kunder kan til enhver tid ved henvendelse til oss på e-post, brev eller lignende få innsyn i alle personopplysningene som er registrert på personen, hvordan disse benyttes og hvilke sikkerhetstiltak som benyttes.

• Personprofiler
Vi benytter ikke personprofiler i vår markedsføring.

• Tvister
Tvister som måtte oppstå i tilfelle uenighet om bestemmelser eller betingelser hører inn under de ordinære domstoler, med Vestre Innlandet tingrett Gjøvik som verneting.

 

Betingelser og vilkår for profesjonelle og bedrifter

• Levering
Ved bestilling av varer, vil ordren bli behandlet og sendt ut så hurtig som mulig.

• Betaling
Betalingsbetingelser er normalt pr. 15 dager.

• Frakt
Frakt kommer i tillegg etter Postens til enhver tids gjeldende satser.

 

Kundeservice

Har du spørsmål eller kommentarer kan du sende oss en melding, eller kontakt oss på telefon +47 61 32 90 50 eller send e-post til medus@medus.no. Kundeservice er tilgjengelig på telefon 08.00 - 16.00 alle hverdager. I perioden fra 1/6 til og med 31/8 er våre åpningstider 08.00 - 15.00. 

 

Returadresse

Medus AS
Postboks 4
2712 BRANDBU

hearme hansaton pluggerz auditdata
© 2022 Medus AS (orgnr. 979 728 255) | Utviklet av Artisti